Geoblog.pl    TonyHalik    Podróże    TAJLANDIA, MALEZJA, BORNEO, KAMBODŻA 2014    Bangkok - przylot

Bangkok - przylot

Tajlandia, Bangkok International Airport

Samolot do Bangkoku był bardzo duży ale na pokładzie było ok. połowę pasażerów. Ja miałem dla siebie 3 miejsca, także mogłem spokojnie wypocząć. Na siedzeniach były poduszki i koce, był również zestaw ze skarpetkami i szczoteczką do zębów.
Po przylocie długo idzie się do odprawy paszportowej i po bagaż. Po drodze jest kantor w którym wymieniłem pieniądze, ale lepiej jest szybko iść do odprawy paszportowej, bo tam jest duża kolejka, także doliczając do tego kolejkę w kantorze, bagaż odebrałem jeden z ostatnich. Taśm z bagażami jest bardzo dużo, trzeba najpierw odczytać nr taśmy na tablicy.
Po odebraniu bagażu pozostał dojazd do centrum Bangkoku.

/Jest kilka opcji dojechania centrum Bangkoku ok. 35km:
1. TAXI 300-700 BHT (30-70 zł),

2. Express Bus 150 BHT – (15 zł), stoisko Express Bus znajduje się na parterze. Po odebraniu bagażu należy zjechać o jedno piętro w następnie kierujemy się na lewo do końca holu i wychodzimy na zewnątrz budynku. Stoisko jest kilka metrów przed nami po lewej stronie. W ofercie są cztery rodzaje ekspresowych busów:
AE1: Suvarnabhumi – Silon
AE2: Suvarnabhumi – Bang Lampoo (także Kho San Road)
AE3: Suvarnabhumi – Sukhumvit
AE4: Suvarnabhumi – Victory Monument (przystanek kilkudziesięciu autobusów i minibusów do wielu miejsc w Bangkoku i na terenie całej Tajlandii) – Hua Lampong (stacja kolejowa)

3. Kolejka podmiejska 150 BHT (15 zł) ekspres (Airport Express Line) i zwykły (City Line) znajduje się piętro niżej, jedzie do Phayathai Station, skąd do Victory Monument należy wziąć Sky Train (jeden przystanek), taxi, tuktuka lub autobus

4. Komunikacja miejska - wychodzimy z terminalu po lewej stronie znajduje się przystanek Free Shuttle Bus (bezpłatny autobus co 10 min), skąd są autobusy cena biletu 40 BHT (4 zł)
549: Suvarnabhumi – Bangkapi
550: Suvarnabhumi – Happy Land
551: Suvarnabhumi – Victory Monument
552: Suvarnabhumi – On Nut (BTS SkyTrain) – Klong Toei
552A: Suvarnabhumi – Samut Prakan
553: Suvarnabhumi – Samut Prakan (Paknam)
554: Suvarnabhumi – Rangsit (Ram Intra)
555: Suvarnabhumi – Rangsit (Rama 9 Expressway)
556: Suvarnabhumi – Southern Bus Terminal (Południowa Stacja Autobusów)
558: Suvarnabhumi – Central (Rama 2)
559: Suvarnabhumi – Future Park (Rangsit)

5. Oprócz autobusów kursują minibusy (znane tu jako “minivan”), których trasy odpowiadają trasom busów. Za kurs busem zapłacimy do 35 BHT (3.50 zł), a minibusem do 40 BHT (4 zł)./

Było już po północy. Wszyscy z mojego samolotu już sobie poszli, a ja wiedziałem że w nocy nie kursuje kolejka i Express Bus wybrałem opcję komunikacji podmiejskiej wsiadłem w bezpłatny Shuttle Bus i dojechałem do dworca autobusowego pod lotniskiem, znalazłem właściwy przystanek i się okazało że komunikacja miejska w nocy też nie kursuje. Wsiadłem z powrotem do tego samego autobusu i wróciłem na lotnisko. Jedyną opcją dotarcia do centrum jak się okazało jest taxi. Podszedłem do punktu obsługi taksówek i zapytałem o cenę, pani powiedział 500BHT (50zł), więc po kilku nieudanych próbach dołączenia się do kogoś, dołączyłem się od pary Czechów - Daniela i Hanki i jak się okazało Daniela ojciec jest Polakiem i mówi on po polsku. Dojechaliśmy wspólnie w okolice Khao San Road, gdzie moi towarzysze mieli zarezerwowany Hotel Erewan. Poszedłem z nimi, zapytałem o single room ale cena 800 BHT (80zł), wydała mi się za droga, więc pomimo nocy znalazłem inny hotel w cenie 190 BHT (19 zł), może nie jakiś wypasiony ale przede wszystkim czysty. Po zaniesieniu bagaży do pokoju z Hanką i Danielem poszliśmy w miasto wypiliśmy po piwie i umówiliśmy się rano na 8:30, czyli jakieś 4 godz. Później na wspólne zwiedzanie Bangkoku.